You're on the prod environment.

De meterstanden

Hoe kan ik mijn meterstanden doorgeven?

Door op de knop hieronder te drukken. Je logt dan in op MijnBudgetEnergie (met je e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord). Zo simpel is het.

Meterstanden doorgeven

Hoe lees ik mijn meterstanden af?

Daar helpen we je natuurlijk graag bij. Van slimme meter tot domme meter en van elektrameter tot gasmeter, we hebben de instructies voor het aflezen van de meterstanden voor je op een rijtje gezet.

Meterstanden aflezen

Ik kan door omstandigheden de meterstanden niet op tijd doorgeven

Gaat het om de meterstanden bij aanmelding?

Vanaf ons verzoek per mail om de meterstanden door te geven, heb je twee weken om dat te doen. Daarna maakt de netbeheerder een schatting.

Gaat het om de meterstanden voor je jaarnota?

Vanaf onze mail heb je drie weken de tijd om de standen door te geven. Daarna schatten wij je meterstanden.

Wanneer moet ik mijn meterstanden doorgeven?

Als je nieuw bent bij Budget Energie

Heb je je net aangemeld bij Budget Energie? Dan vragen we je meterstanden op. Dit doen we zowel bij een nieuwe aansluiting als bij een overstap. Bij een overstap geven we je meterstanden door aan de vorige leverancier. Deze standen worden door hen gebruikt om een eindnota op te maken. Stap je over en heb je een slimme meter? Dan zullen we geen meterstanden opvragen, maar lezen we deze op afstand uit. Daar ontvang je een bevestiging van met de uitgelezen standen. Ben je nieuw komen wonen op het adres (net verhuisd)? Dan zullen we altijd de meterstanden uitvragen (ook bij een slimme meter).

Bij een overstap van energieleverancier

Rondom de startdatum van levering ontvang je van ons een e-mail om je meterstanden door te geven. Dit kan eenvoudig via MijnBudgetEnergie.

Bij een verhuizing

Als je verhuist geef je 2 keer de meterstanden door:

  • Enkele dagen voor de verhuizing ontvang je van ons een e-mail om de meterstanden door te geven van het oude adres;
  • Rondom de start van levering in je nieuwe huis ontvang je van ons een e-mail om de meterstanden door te geven van het nieuwe adres.

Bij je jaarnota

Een jaar nadat wij begonnen zijn met het leveren van energie ontvang je van ons een jaarnota. Je ontvangt van ons een e-mail met het verzoek om je meterstanden door te geven. heb je een slimme meter? dan hoef je niets te doen en lezen we de meterstanden automatisch uit.

Oeps. Ik heb de standen verkeerd doorgegeven

Staan er onjuiste meterstanden op je energierekening? Dan kun je bij ons een correctieverzoek indienen. Heb je een jaarnota of eindnota ontvangen met onjuiste meterstanden? Neem dan contact met ons op via mail of telefoon.

Heb je van je vorige leverancier een verkeerde eindnota ontvangen? Dan moet je even contact opnemen met je oude leverancier.

Ik heb een slimme meter. Geef ik nog steeds mijn meterstanden door?

Soms kan de netbeheerder de standen van een slimme meter niet uitlezen. Dan vragen ze ons om onze klant te vragen dat alsnog handmatig te doen. Wel zo prettig

Als je verhuist, vragen we je ook je meterstanden handmatig door te geven van de dag van de sleuteloverdracht.

Als je ergens nieuw komt wonen, vragen we ook om de standen van de datum van de sleuteloverdracht.

Ik ben te laat met meterstanden doorgegeven. En nu?

Als je te laat bent, schat de netbeheerder je meterstanden. Neem contact met ons op om ze te corrigeren.

Waarom moet ik 2 meterstanden doorgeven terwijl ik maar 1 lopend telwerk heb?

Wij vragen je 2 meterstanden door te geven wanneer je meter als dubbele meter geregistreerd staat. Loopt er maar 1 telwerk? Neem dan contact op met het nationaal storingsnummer: 0800-9009. Is je netbeheerder Stedin? Neem dan contact op met hun klantenservice.

Wat gebeurt er als ik geen standen doorgeef?

Je ontvangt van ons een e-mail en daarna nog 2 herinneringen om je meterstanden door te geven. Doe je dat niet, maken we een schatting. Maar liever maken we een nota op, op basis van je werkelijke gebruik. Geef daarom tijdig je standen door.

Neem contact met ons op

Koptelefoons, computers en een flinke dosis kennis: onze klantenservice staat voor je klaar

Bellen?

Particulier: 020 - 205 55 55

Zakelijk: 020 - 205 55 50

Wij zijn op werkdagen van 09.00 - 17.00 uur bereikbaar. Via chat bieden we ruimere openingstijden aan. (lokaal tarief)