Meld je nu aan en profiteer van de gemakken van Budget Energie. Wij regelen je overstap, hier heb je zelf geen omkijken naar. Én je zit geen moment zonder stroom of gas. Geen zorgen dus. Heb je nog een lopend contract? Controleer dan altijd even de einddatum. Zo voorkom je dat je huidige leverancier een boete voor contractbreuk in rekening brengt. Wij zorgen voor de opzegging bij je huidige leverancier en dat ons contract hier naadloos op aansluit. Heb je nu nog geen (of een variabel) energiecontract? Dan starten we onze levering zo snel mogelijk.
Heb je nog een energiecontract met een bepaalde looptijd? Controleer dan altijd goed de einddatum, want wij kunnen deze datum niet inzien. Zorg er vervolgens voor dat je je nieuwe energiecontract bij ons start zodra je huidige contract afloopt. Dat scheelt je een opzegboete van je vorige leverancier. Je kunt je startdatum altijd aanpassen in MijnBudget, zodra je je bij ons hebt aangemeld.
Als je nog een vast contract hebt terwijl je je al bij ons aanmeldt, loop je inderdaad het risico op een boete voor contractbreuk. Controleer dus altijd goed de einddatum van je lopende overeenkomst om dit te voorkomen.
De boetes zijn bepaald in de Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders 2018, van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). De resterende looptijd van je contract bepaalt de hoogte van de opzegvergoeding. Hieronder vind je de opzegvergoedingen per product.
Tijd | Kosten |
---|---|
< 1,5 jaar | € 50,- |
1,5 tot 2 jaar | € 75,- |
2 tot 2,5 jaar | € 100,- |
Meer dan 2,5 jaar | € 125,- |
Ongeveer een dag voordat wij energie gaan leveren, ontvang je een e-mail waarin wij vragen om je meterstanden. Je kunt je meterstanden heel eenvoudig online doorgeven op MijnBudget. Heb je een slimme meter? Dan lezen we je meterstanden op afstand uit. In beide gevallen ontvang je van ons een e-mail met daarin een bevestiging van je meterstanden.
In de welkomstmail (die je vaak al binnen een dag na aanmelding ontvangt) zetten we ook de hoogte van je termijnbedrag. Dit bedrag is berekend op basis van het historisch verbruik op je adres. Vervolgens ontvang je ongeveer een week voordat onze levering begint nogmaals een bevestiging van je termijnbedrag én informatie over de incassodatum.
Pas heel eenvoudig zelf je termijnbedrag aan op MijnBudget. Dit kan zodra je energiecontract actief is.
Dat is afhankelijk van de startdatum van je levering. Ongeveer een week voordat we starten ontvang je een e-mail met de hoogte van je termijnbedrag én de datum waarop de eerste incasso plaatsvindt. De vervolgincasso’s zijn altijd rond de 1e van de maand.
Zoveel mensen, zoveel energiewensen. Dat snappen wij. Daarnaast houden we van simpel en bieden we slechts enkele pakketten aan. Lekker overzichtelijk. Wat onze pakketten met elkaar gemeen hebben? 100% groene stroom, 14 dagen bedenktijd en persoonlijke en goede service. Én, wij regelen je overstap.
Meer infoIs overstappen voor je energie, mobiel bellen of alles-in-1-pakket nu nog niet mogelijk, omdat je gebonden bent aan een contract? Máár, profiteer je in de toekomst graag van de blijvend lage tarieven van Budget Mobiel en Alles-in -1 én combikorting bij Budget Thuis? Stel de bespaarmelding in. Dan herinneren wij je aan ons voordelige aanbod, zodra je kunt overstappen. Zo weet je zeker dat je geen voordeel misloopt!
Stel bespaarmelding in