WORD KLANT VIA
VERENIGING EIGEN HUIS
HOE MELD IK ME AAN?
Budget Energie is weer als winnaar uit de bus gekomen bij de Collectieve Inkoop Energie van Vereniging Eigen Huis. Profiteer dus van zowel lage tarieven als lage vaste leveringskosten. Iedereen die wil overstappen, kan zich vrijblijvend inschrijven voor dit collectief.
Dit betekent dat je een persoonlijk aanbod ontvangt, afgestemd op jouw situatie. Je beslist zelf of je op het aanbod ingaat en overstapt naar een nieuw, vast energiecontract. Aanmelden voor deze speciale aanbieding kan via de website van Vereniging Eigen Huis.
Overstappen
Hoe verloopt je aansluiting of overstap?
Bevestiging + MijnBudget
Heb je je aangemeld? Dan ontvang je meestal al binnen een dag onze welkomstmail. Hierin vind je onder andere de startdatum, je klantnummer en termijnbedrag. Ook je leveringsovereenkomst is bijgevoegd.
In deze mail ontvang je ook inloggegevens voor MijnBudget. In deze persoonlijke mijn-omgeving regel je veel energiezaken gemakkelijk zelf. Wil je je startdatum of termijnbedrag aanpassen? Ook dat regel je op MijnBudget.
Zo wordt onze stroom opgewekt
Je ziet het in ons stroometiket
De overheid verplicht energieleveranciers te laten zien waar hun stroom vandaan komt. Dat heet een stroometiket. En dat vinden we een goed idee, want wij houden van transparantie. Hieronder zie je ons stroometiket: 100% groen, milieuvriendelijk en onuitputtelijk.
Ons stroometiket
Stroometiket 2024

Onze energie werd dit jaar opgewekt door windmolens, waterkrachtcentrales en zonneparken. Van de windenergie werd 12% opgewekt door Nederlandse windmolens. Het overige deel komt uit Europese landen zoals Frankrijk (34%), Zweden (22%), Italië (10%), Griekenland (7%) en Spanje (5%). Onze waterkrachtenergie wordt grotendeels opgewekt in Portugal (49%), Noorwegen (13%), Letland (11%), Frankrijk (10%) en Finland (6%). Onze zonne-energie komt voornamelijk uit Spanje (33%), Italië (25%), Frankrijk (21%) en Hongarije (20%) met een kleinere bijdrage uit Nederland (2%).

TERMIJNBEDRAG EN VERBRUIK
Het termijnbedrag (de kosten per maand) is gebaseerd op het gemiddelde verbruik over de afgelopen 3 jaar op je adres. Wij krijgen dit van je netbeheerder door. Dit standaard jaarverbruik kan afwijken van het verbruik dat je bij je aanmelding hebt opgegeven bij het gekozen energiecollectief. Hierdoor kan het termijnbedrag ook iets verschillen van dat wat de Vereniging Eigen Huis in eerste instantie doorgaf. Je kunt het termijnbedrag online aanpassen via MijnBudget.
SERVICE & ONDERSTEUNING
DE APP
- Altijd bij de hand
- Overal inzicht
- Snel zelf geregeld
MIJNBUDGET
- Jouw omgeving
- In een overzicht
- Direct hulp
CHAT
- Snel geholpen
- 24/7 beschikbaar
- Ook live hulp
BELLEN
Bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00
Via telefoon, chat of onze Budget Thuis app helpen we je direct.
Wij zijn ook bereikbaar via klanten@budgetenergie.nl. Een reactie hierop duurt ongeveer 10 dagen.