OnzeBudget MobielSimkaart

Hoe werkt het allemaal?

Hoe hom ik aan een simkaart?

De simkaart van Budget Mobiel ontvang je bij een bestelling van één van onze Sim Only abonnementen: Budget Mobiel Onbeperkt of Basis.

Bestel je Sim Only abonnement online. Heb je je bestelling afgerond? Dan ontvang je je simkaart per post. Gemiddeld duurt dit 2 werkdagen. Duurt dat je te lang? Dan kun je onze simkaart ook kopen bij één van de Primera-winkels. Dan neem je ‘m direct mee naar huis.

Mét nummerbehoud

Heb je tijdens het bestellen van je Sim Only abonnement nummerbehoud aangevraagd? Dan kun je na ontvangst van je simkaart, nummerbehoud afronden op MijnBudget. Je huidige abonnement wordt vervolgens bij je huidige provider opgezegd én het proces om je mobiele telefoonnummer over te zetten gaat van start. Je Budget Mobiel simkaart wordt geactiveerd zodra je telefoonnummer is overgezet op deze simkaart. Zo voorkom je dubbele kosten. Wel zo prettig.

Nummerbehoud

Zónder nummerbehoud

Heb je geen nummerbehoud aangevraagd tijdens het bestellen van je Sim Only abonnement? Dan moet je na ontvangst van je simkaart wel even inloggen op MijnBudget om je simkaart te activeren voor gebruik. Plaats vervolgens na 30 minuten de simkaart in je mobiele telefoon en zet je telefoon aan. Hoe je de simkaart in je telefoon plaatst? Controleer dat voor de zekerheid even in de handleiding van je telefoon.

Simkaart passend maken

Budget Mobiel levert een 3-in-1 simkaart. Het komt er kort gezegd op neer dat deze simkaart geschikt is voor álle mobiele telefoons. Onze simkaart is namelijk een gewone simkaart, maar is ook om te toveren tot een nano of micro simkaart. Druk hiervoor het gewenste formaat uit je simkaart.

Simkaart passend maken

Pincode

Heb je je telefoon aangezet (met daarin je simkaart)? Dan vraagt je telefoon om je pincode in te toetsen. Deze code is standaard 0000. Misbruik van je simkaart voorkomen? Stel dan een persoonlijke pincode in om je telefoon beter te beveiligen. Controleer in de handleiding van je telefoon hoe je dit doet. De eerste keer je pincode ingevoerd? Dan is je simkaart direct actief en kun je naar hartenlust gebruikmaken van je MB’s, sms’jes en belminuten van Budget Mobiel via het 4G KPN-netwerk.

Simlock

Heb je je telefoon aangezet en krijg je een melding dat je simkaart geweigerd wordt? Dan kan het zijn dat jouw telefoon nog voorzien is van een ‘simlock’ van door een andere provider. Je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met je oude provider. Zij kunnen deze kan je vertellen hoe de simlock verwijderd kan worden.

Pukcode

Je pukcode staat op de achterkant van de plastic kaart waarin je simkaart zat, maar staat ook op MijnBudget. Deze code heb je nodig om een eventuele simkaartblokkering op te heffen. Dit kan gebeuren, doordat je bijvoorbeeld 3 x de verkeerde pincode intoetst.

Nieuwe simkaart aanvragen

Je kunt direct een nieuwe simkaart bestellen door in te loggen op MijnBudget. Ga vervolgens naar ‘simkaart’. De kosten voor een nieuwe simkaart zijn € 4,95 en je ontvangt ‘m binnen 2 werkdagen. We zetten natuurlijk ook direct je huidige telefoonnummer over op je nieuwe simkaart.

Je simkaart blokkeren

Je kunt eenvoudig en snel je simkaart blokkeren door in te loggen op MijnBudget. Ga vervolgens naar ‘Simkaart’. Hier kun je als reden ‘Verloren’ of ‘Gestolen’ opgeven. Heb je daarna de iDEAL betaling gedaan? Dan blokkeren we je huidige simkaart en ontvang je binnen 2 werkdagen een nieuwe. Wil je je simkaart tijdelijk blokkeren? Neem dan contact op met de klantenservice.

Veelgestelde vragen

Alle vragen én antwoorden op een rijtje

Heb je vragen over je overstap naar Budget Mobiel of misschien over hoe nummerbehoud nou eigenlijk werkt? Of misschien een totaal andere vraag? Neem dan eens een kijkje op onze klantenservicepagina. Hier vind je alle veelgestelde vragen. Mét antwoorden.

Klantenservice