Problemen met Internet, TV of Bellen? Geen zorgen. De problemen zijn vaak op te lossen door het modem te herstellen of te resetten.
Het modem herstellen
De eerste stap om problemen met het modem op te lossen is je modem herstellen. Hiermee zet je het modem niet terug naar fabrieksinstellingen (zoals je wél doet bij het resetten), maar herstart je het modem. Afhankelijk van je modem gaat dat nét even anders.
Experia Box V10
- Houd de herstelknop (rechtsboven op de box) 2 seconden ingedrukt
- De Experiabox V10 gaat nu uit en start vanzelf weer op
- De gegevens worden opnieuw ingeladen, onderbreek dit proces niet
- De lampjes bij ‘Power’, ‘Internet’, ‘Wireless’ en ‘Services’ gaan groen branden en het lampje ‘Internet’ blijf knipperen
- Je modem zou nu weer goed moeten werken
Heeft het herstellen niet geholpen? Probeer dan het modem te herstellen op de manier hieronder (die van de Experia Box V10a). Werkt dat ook niet? Dan raden we je aan het modem te resetten.
Experia Box V10a
- Trek simpelweg de stekkers van het modem uit het stopcontact
- Wacht 60 seconden
- Sluit het modem weer aan op de stroom
- De lampjes gaan nu knipperen/branden, onderbreek dit proces niet
- Brandt het lampje ‘Internet’ groen? Dan is je Experia Box klaar voor gebruik!
Is het probleem niet verholpen? Dan is het tijd om je modem te resetten.
Het modem resetten
Als je het modem reset worden alle huidige instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit betekent dat je gepersonaliseerde instellingen, zoals een eigen WiFi-naam en wachtwoord, komen te vervallen. Apparaten die draadloos verbonden waren met het modem moeten nu opnieuw verbonden worden. Maak je gebruik van een alarmlijn? Houd dan rekening met het opnieuw in moeten stellen van de alarmfunctie. Geen zorgen, de WiFi-codes staan op de achterkant van het modem. In de volgende gevallen kun je het modem resetten:
- Er is geen WiFi-signaal
- Het WiFi-wachtwoord is niet juist of je hebt het aangepast en bent het vergeten
- Internet doet het niet: het internetlampje is uit of brandt rood
- Telefonie doet het (nog) niet
- Bij overige problemen met het modem
Hoe reset je het modem?
- V10: Houd het knopje ‘Reset’ aan de achterkant van het modem voor zo’n zeven seconden ingedrukt (gebruik hiervoor een paperclip of een ander puntig voorwerp) en houd tegelijkertijd de ‘Herstel’-knop ingedrukt aan de voorkant.
- V10a: Houd het knopje ‘Reset’ en de ‘Wifi’-knop aan de achterkant van het modem zo’n zeven seconden tegelijk ingedrukt (gebruik hiervoor een paperclip of een ander puntig voorwerp);
- Begint het lampje ‘Power’ rood of blauw te branden? Dan kun je de knopjes loslaten;
- Het modem gaat nu alle fabrieksinstellingen terugzetten en laadt alle software opnieuw in;
- Laat het modem 30 minuten staan en onderbreek dit proces niet.
- Branden de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’? Dan is de reset voltooid.
Hopelijk kun je nu weer gebruikmaken van je Alles-in-1-pakket! Heeft bovenstaand niet geholpen? Neem dan contact op met de klantenservice.