Met hulp van een installateur
Om uw veiligheid en die van onze installateurs te waarborgen, dragen onze installateurs een mondkapje en houden zij gepaste afstand. Wij willen u verzoeken om ook een mondkapje te dragen. Heeft u gezondheidsklachten? Zorg er dan voor dat u uw afspraak tijdig verzet.
Kies je voor glasvezel? Dan is installatie door een installateur verplicht. En dus ook gratis. Heb je een ADSL-aansluiting? Dan kost een installateur aan huis € 79,-. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je pakket zelf te installeren. Met de hulp van onze installatiehandleiding is de installatie zo geregeld. Of kies voor hulp op afstand. Onze installateurs ondersteunen je dan telefonisch (of zelfs via een videocall) bij de installatie. Deze optie is gratis in het geval dat je een glasvezelaansluiting hebt. Bij een ADSL-aansluiting wordt hiervoor € 20,- gerekend.
Onze installateurs doen er alles aan om je overal in huis volledige WiFi-dekking te geven. Wat ze doen?
Soms moeten er extra werkzaamheden uitgevoerd worden. Dit kan bijvoorbeeld door dikke muren, veel tv’s en de grootte van je huis komen. De installateur zal altijd extra (lange) kabels en andere apparatuur meenemen voor als dit nodig is. Het leveren en plaatsen van deze extra’s brengen wij in rekening op de eerstvolgende maandfactuur.
Bekijk meerkosten
Tijdens de installatie moet er iemand aanwezig zijn van 18 jaar of ouder. Niet om vervelend te zijn, maar omdat bij afwezigheid ervan de installateur niets mag doen. Eventuele kosten kunnen dan wel in rekening gebracht worden.
Een standaard aansluitpunt wordt ook wel een ISRA-punt genoemd. Voor glasvezel heet dit een FTU. Heb je geen aansluitpunt? Dan kan de monteur kosteloos langskomen om een aansluitpunt te plaatsen. Lees hier meer over het aansluitpunt. De plaatsing van het aansluitpunt is gratis, maar aan het leggen van de invoerkabel zijn wel kosten verbonden. Kijk dus van tevoren goed of je al een invoerkabel hebt. Deze kabel is vaak blauw, met daarin meerdere gekleurde kabels.
Lasdop
ISRA 1
ISRA 2
Wandcontactdoos
Tip: Je kunt ook zonder aansluitpunt installeren door de gekleurde kabels aan te sluiten op het meegeleverde doorlusdoosje. Instructies hiervoor vind je op pagina 4 van de installatiehandleiding. Raadpleeg hier de handleiding voor de Experia Box v10A. Heb je een Experia Box v10? Gebruik dan deze handleiding.
Voor het laten plaatsen van een aansluitpunt of invoerkabel bel je naar 020 - 20 55 555.
WiFi is natuurlijk zoiets waarvan je gewoon wilt dat het werkt, en waar je geen omkijken naar wilt hebben. En om je WiFi in huis zo optimaal mogelijk te gebruiken/werkend te krijgen, hebben we een aantal tips voor je op een rijtje gezet. Zodat je voor eens en voor altijd je WiFi perfect regelt in je woning. En je er dus vervolgens geen omkijken meer naar hebt!
Meer infoNa het maken van een installatieafspraak ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Daarin vind je het dagdeel dat de installateur bij je langskomt (of telefonisch contact opneemt in het geval van hulp op afstand). Omdat afspraken altijd kunnen uitlopen, is het niet mogelijk om een specifiek tijdstip te communiceren.
Heb je binnen een week een installatieafspraak staan, dan kunnen wij deze helaas niet meer vervroegen. Staat je afspraak verder in de toekomst gepland? Neem dan even contact op met onze klantenservice via 020 - 20 55 555.
Op je contract vind je je installatiekeuze terug. Staat er ‘Installateur’? Dan komt de installateur aan huis. Heb je gekozen voor hulp op afstand? Dan neemt onze installateur telefonisch contact op. Controleer in dit geval op MijnBudget of we een juist telefoonnummer van je hebben. We bevestigen je installatiekeuze ook nog in de e-mail ‘Bevestiging installatieafspraak’.
De installateur belt enkele minuten van tevoren om aan te geven dat hij/zij in de buurt is. Zorg er dus voor dat je thuis bent op het dagdeel van de installatieafspraak.
Yes, we do. You can find our installation manual here. Do you have any questions? Don't hesitate to contact us on +31 20 - 20 55 555. We are happy to help you!