You're on the prod environment.

De installatie

Met hulp van een installateur

Om uw veiligheid en die van onze installateurs te waarborgen, dragen onze installateurs een mondkapje en houden zij gepaste afstand. Wij willen u verzoeken om ook een mondkapje te dragen. Heeft u gezondheidsklachten? Zorg er dan voor dat u uw afspraak tijdig verzet.

Wanneer kies ik voor installatie door een installateur?

Kies je voor glasvezel? Dan is installatie door een installateur verplicht. En dus ook gratis. Heb je een ADSL-aansluiting? Dan kost een installateur aan huis € 79,-. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je pakket zelf te installeren. Met de hulp van onze installatiehandleiding is de installatie zo geregeld. Of kies voor hulp op afstand. Onze installateurs ondersteunen je telefonisch (of zelfs via een videocall) bij de installatie. Ook deze optie is gratis.

De installateur

Wat doet 'ie eigenlijk?

Onze installateurs doen er alles aan om je overal in huis volledige WiFi-dekking te geven. Wat ze doen?

  • 1. Controleren of je ISRA-punt (je hoofdaansluiting) werkt*
  • 2. Het modem aansluiten
  • 3. Verbinding maken met één apparaat (bekabeld of draadloos)
  • 4. De netwerknaam en het wachtwoord instellen
  • 5. De gratis WiFi-check
  • 6. Interactieve TV installeren op één tv-ontvanger (op basis van de bestaande bekabeling)
  • 7. Vast Bellen installeren
  • 8. Testen of alles werkt
  • 9. Uitleggen hoe alles werkt

* Soms moeten er extra werkzaamheden uitgevoerd worden. Dit kan bijvoorbeeld door dikke muren, veel tv’s en de grootte van je huis komen. De installateur zal altijd extra (lange) kabels en andere apparatuur meenemen voor als dit nodig is. Het leveren en plaatsen van deze extra’s brengen wij in rekening. De meerkosten vind je hier. Eventuele extra kosten die tijdens de installatie gemaakt worden, reken je ter plekke af. Via pin, bij de installateur.

18 jaar of ouder

Tijdens de installatie moet er iemand aanwezig zijn van 18 jaar of ouder. Niet om vervelend te zijn, maar omdat bij afwezigheid ervan de installateur niets mag doen. Eventuele kosten kunnen dan wel in rekening gebracht worden.

Het aansluitpunt

Een standaard aansluitpunt wordt ook wel een ISRA-punt genoemd. Voor glasvezel heet dit een FTU. Heb je geen aansluitpunt? Dan kan de monteur kosteloos langskomen om een aansluitpunt te plaatsen. Lees hier meer over het aansluitpunt. De plaatsing van het aansluitpunt is gratis, maar aan het leggen van de invoerkabel zijn wel kosten verbonden. Kijk dus van tevoren goed of je al een invoerkabel hebt. Deze kabel is vaak blauw, met daarin meerdere gekleurde kabels.


            Lasdop

Lasdop


            ISRA 1

ISRA 1


            ISRA 2

ISRA 2


            Wandcontactdoos

Wandcontactdoos

Tip: Je kunt ook zonder aansluitpunt installeren door de gekleurde kabels aan te sluiten op het meegeleverde doorlusdoosje. Instructies hiervoor vind je op pagina 4 van de installatiehandleiding. Raadpleeg hier de handleiding voor de Experia Box v10A. Heb je een Experia Box v10? Gebruik dan deze handleiding.

Voor het laten plaatsen van een aansluitpunt of invoerkabel bel je naar 088 - 730 73 77.

Veelgestelde vragen over de installatie(afspraak)

WiFi is natuurlijk zoiets waarvan je gewoon wilt dat het werkt, en waar je geen omkijken naar wilt hebben. En om je WiFi in huis zo optimaal mogelijk te gebruiken/werkend te krijgen, hebben we een aantal tips voor je op een rijtje gezet. Zodat je voor eens en voor altijd je WiFi perfect regelt in je woning. En je er dus vervolgens geen omkijken meer naar hebt!

Meer info
homePage.article5.imageAlt

Veelgestelde vragen over de installatie(afspraak)

Hoe laat komt de installateur?

Na het maken van een installatieafspraak ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Daarin vind je het dagdeel dat de installateur bij je langskomt (of telefonisch contact opneemt in het geval van hulp op afstand). Omdat afspraken altijd kunnen uitlopen, is het niet mogelijk om een specifiek tijdstip te communiceren.

Kan ik de installatieafspraak vervroegen?

Heb je binnen een week een installatieafspraak staan, dan kunnen wij deze helaas niet meer vervroegen. Staat je afspraak verder in de toekomst gepland? Neem dan even contact op met onze klantenservice via 088-730 73 77.

Hoe weet ik of de installateur aan huis komt of mij assisteert op afstand?

Op je contract vind je je installatiekeuze terug. Staat er ‘Installateur’? Dan komt de installateur aan huis. Heb je gekozen voor hulp op afstand? Dan neemt onze installateur telefonisch contact op. Controleer in dit geval op MijnBudget of we een juist telefoonnummer van je hebben. We bevestigen je installatiekeuze ook nog in de e-mail ‘Bevestiging installatieafspraak’.

Belt de installateur van tevoren?

De installateur belt enkele minuten van tevoren om aan te geven dat hij/zij in de buurt is. Zorg er dus voor dat je thuis bent op het dagdeel van de installatieafspraak.

Do you have an installation manual in English?

Yes, we do. You can find our installation manual here. Do you have any questions? Don't hesitate to contact us on 088 - 7307377. We are happy to help you!