You're on the prod environment.

Welkom bij Budget Energie

Lees alles over je aanmelding

Het aanmeldproces

Meer weten over hoe het zit met je termijnbedrag en meterstanden rondom je aanmelding? Bekijk onderstaande video.

Welkom!

Hoe verloopt het aanmeldproces?

Bevestiging aanmelding

Binnen een dag na je aanmelding ontvang je onze welkomstmail. Hierin vind je onder andere je startdatum, termijnbedrag en leveringsovereenkomst.

Ook sturen we je een e-mail met inloggegevens voor MijnBudget. In deze persoonlijke mijn-omgeving regel je veel energiezaken gemakkelijk zelf. Zoals het aanpassen van je startdatum of termijnbedrag.

Start overstapservice

Het contract met je huidige leverancier hoef je niet zelf op te zeggen. Dat regelen wij namelijk voor je! We doen enkele dagen van tevoren een aankondiging bij je oude leverancier. En zodra wij de levering definitief starten, wordt het andere contract op je adres automatisch beëindigd. De levering wordt op deze manier niet onderbroken. Je blijft in de tussentijd voorzien van stroom en gas.

Wettelijke bedenktijd

Op het moment dat we je welkomstmail verzenden, start ook je wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen. Wil je toch liever je aanmelding annuleren? Dan kan dat zonder opgaaf van redenen binnen deze bedenktijd.

Eerste incasso

We informeren je per e-mail over ons eerste incassomoment. Dit moment wijkt eenmalig af van onze vervolgincasso’s. Die vinden namelijk altijd rondom de laatste werkdag van de maand plaats.

Meterstanden doorgeven/uitlezen

Rond de startdatum van je levering ontvang je van ons een e-mail waarin we je vragen je meterstanden door te geven. Heb je een slimme meter? Dan lezen we ze op afstand uit. In beide gevallen controleren we je meterstanden en ontvang je een bevestiging per e-mail.

Start levering

En dán is het zo ver. We gaan starten met leveren. Dit laten we je ook altijd even ter bevestiging per sms weten.

Veelgestelde vragen

Extra informatie over het aanmeldproces

Ik heb nog een lopend contract bij mijn huidige leverancier. Wat nu?

Heb je nog een lopend energiecontract met een bepaalde looptijd? Controleer dan goed de einddatum, want wij kunnen deze datum niet inzien. Zorg er vervolgens voor dat je je nieuwe energiecontract bij ons laat starten aansluitend of na afloop van je huidige contract. Dat scheelt je een opzegboete van je vorige leverancier. Je wijzigt je startdatum via MijnBudget.

Wanneer worden er meterstanden opgevraagd?

Ongeveer één dag voor we energie gaan leveren ontvang je een e-mail waarin wij vragen om de meterstanden. Via MijnBudget kun je vervolgens snel en eenvoudig online je meterstanden doorgeven. Dat leggen we uit in de mail. Heb je een slimme meter? Dan lezen we je meterstanden automatisch uit en ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail.

Wanneer weet ik de hoogte van het termijnbedrag?

Dat zetten we in de welkomstmail. Het bedrag is berekend op basis van het historisch verbruik op je adres. 7 werkdagen voor de start van de levering laten we weten wanneer we dit bedrag zullen incasseren. Het termijnbedrag kun je zelf wijzigen via MijnBudget. Als we zijn gestart met leveren, adviseren we je een passend termijnbedrag op basis van je verbruik.

Wanneer wordt het eerste termijnbedrag in rekening gebracht?

Dat hangt af van de startdatum van je levering. We informeren je per e-mail over ons eerste incassomoment. Dit moment wijkt eenmalig af van onze vervolgincasso’s. Die vinden namelijk altijd rondom de laatste werkdag van de maand plaats.

Waarom heb ik geen bevestiging van aanmelding ontvangen?

Zodra je aanmelding is verwerkt (binnen enkele dagen, maar vaak sneller), sturen we je een bevestiging. Meldde je je aan via een tussenpartij? Dan ontvang je de bevestiging binnen 1 week. Na 1 week nog niks ontvangen? Neem dan even contact met ons op.

Waarom heeft de oude leverancier nog een termijnbedrag geïncasseerd terwijl ik al klant ben bij Budget Energie?

Het is mogelijk dat je oude leverancier nog een termijnbedrag in rekening brengt, dit wordt verrekend op je eindnota. Rond de startdatum van je contract vragen we je meterstanden op of lezen we je meterstanden uit. Deze gebruiken wij als beginstanden. Dezelfde standen geven we door aan je oude leverancier. Hiermee wordt je eindnota opgemaakt. Zo betaal je nooit dubbel. Je rekent uiteindelijk alleen je verbruik af.