You're on the prod environment.

Hoe stap je over? Heel simpel!

Na je aanvraag

Hoe verloopt je aansluiting of overstap?

1

Bevestiging
aanmelding

Je ontvangt binnen 3 dagen een welkomstmail met de startdatum van onze levering en je termijnbedrag.

2

Afmelden bij
oude leverancier

Je kunt het voorstelbedrag zelf verhogen of verlagen in je online account.

3

Doorgeven
meterstanden

Je kunt je meterstanden gemakkelijk online doorgeven.

4

Start
Levering

Zodra de meterstanden binnen zijn, kunnen we gaan leveren.

Ik heb nog een lopend contract bij mijn huidige leverancier. Wat nu?

Heb je nog een lopend energiecontract met een bepaalde looptijd? Controleer dan goed de einddatum, want wij kunnen deze datum niet inzien. Zorg er vervolgens voor dat je je nieuwe energiecontract bij ons laat starten aansluitend of na afloop van je huidige contract. Dat scheelt je een opzegboete van je vorige leverancier.

Waarom is de startdatum later dan verwacht?

Volgens het landelijk contractenregister heb je nog een lopend energiecontract met bepaalde looptijd. De einddatum van dat contract is onze startdatum. Dat scheelt je een opzegboete van je vorige leverancier.

Wanneer worden er meterstanden opgevraagd?

Ongeveer 1 dag voor we energie gaan leveren ontvang je een e-mail waarin wij vragen om de meterstanden. Via MijnBudgetEnergie kun je vervolgens snel en eenvoudig online je meterstanden doorgeven. Dat leggen we uit in de mail.

Wanneer weet ik de hoogte van het nieuwe termijnbedrag?

Dat zetten we in de welkomstmail. Het bedrag is berekend op basis van het historisch verbruik op je adres. 7 werkdagen voor de start van de levering ontvang je nogmaals een bevestiging van het termijnbedrag en informatie over de incassodatum. Je kunt je termijnbedrag wijzigen via MijnBudgetEnergie als je contract actief is.

Wanneer wordt het eerste termijnbedrag in rekening gebracht?

Dat hangt af van de startdatum van je levering. 7 werkdagen voor de start van je levering ontvang je een e-mail met de hoogte van je termijnbedrag. Dat baseren we op het historisch gebruik van de afgelopen 3 jaar op je adres. Ook de exacte datum van afschrijving kunnen we dan met je delen. Vervolgens schrijven we rond de eerste werkdag van de maand steeds de factuur af van je rekening.

Waarom heb ik geen aanmeldbevestiging ontvangen?

Zodra je aanmelding is verwerkt, (binnen enkele dagen, maar vaak sneller), sturen we je een bevestiging. Meldde je je aan via een tussenpartij? Dan ontvang je de bevestiging binnen 1 week. Na 1 week nog niks ontvangen? Neem dan even contact met ons op.

Waarom heeft de oude leverancier nog een termijnbedrag geïncasseerd terwijl ik al klant ben bij Budget Energie?

Dat komt wel eens voor. De voormalige leverancier brengt dan nog eenmalig een termijnbedrag bij je in rekening nadat je bent overgestapt naar Budget Energie. Wij raden je aan dit termijnbedrag gewoon te voldoen, want de leverancier verrekent het eventueel te veel betaalde termijnbedrag gewoon op de eindnota. Je krijgt het dan dus gewoon terug.

Neem contact met ons op

Koptelefoons, computers en een flinke dosis kennis: onze klantenservice staat voor je klaar

Bellen?

Particulier: 020 - 205 55 55

Zakelijk: 020 - 205 55 50

Wij zijn op werkdagen van 09.00 - 17.00 uur bereikbaar. Via chat bieden we ruimere openingstijden aan. (lokaal tarief)